menusearch
heyatehemaseyehosseini.ir

حسینیه ارشاد گام دوم انقلاب خواهیم بود

جستجو
۱۳۹۸/۱۲/۲ جمعه
(0)
(0)
حسینیه ارشاد گام دوم انقلاب خواهیم بود
حسینیه ارشاد گام دوم انقلاب خواهیم بود

مصطفی قوامی عضو موسس و از اعضای هیئت اجرایی هیئت حماسه حسینی در مطالبی کوتاه اظهار داشت: نقشی که برای حسینیه حماسه در نظر گرفته ایم ما را جامع و مانع در مسیر تمدن اسلامی قرار می دهد. همانگونه که حسینیه ارشاد پیش از انقلاب اسلامی نقش موثری در سامان دهی نیروهای انقلابی، تبیین انقلاب و کادرسازی داشت در هیئت حماسه هم سعی می کنیم با اتکاء به آراء و نظرات شهید بزرگوار مطهری و سایر اندیشمندان انقلاب اسلامی همچون مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای نقش موثری در گام دوم انقلاب و در زمان استقرار نظام جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی بر مردم بازی کنیم.

ایشان در ادامه صحبت هایش افزود: ما دهه شصتی ها در مقطعی از زمان قرار گرفته ایم که نه درک کاملی از انقلاب و جنگ داشته ام و نه بی نصیب از آثار و عواقبش بوده ایم. دهه شصتی ها واسط نسل های انقلاب و جنگ با نسل های آزادی و پیشرفت اند.

ما ( دهه شصتی ها ) بین دو عصر و زمانه گیر کرده ایم. در مجموع ملت ایران دو عصر « انقلاب و جنگ » و «عصر آزادی و پیشرفت» را تجربه کرده اند. اعصاری که از قضا در دوران زعامت جمهوری اسلامی و رهبری دو رهبر فرزانه سپری شده است و متعاقب آن ملت به یک بلوغ فکری خاصی رسیده اند. ملت ایران برای رسیدن به چنین جایگاه فکری و اندیشه ای هم هزینه های گزافی داده اند. از هزینه های اقتصادی و سیاسی گرفته تا هزینه های جانی و حتی اعتباری و آبرویی! حیف است این همه هزینه در یک مرکز مطالعه و تدوین نشود و کارهای باقیمانده به سرانجام نرسد. پس بر خود فرض می دانیم و تصور می کنیم می توانیم چنین نقشی را در جامعه بازی کنیم و البته در این راه دست همیاری و کمک به سوی آحاد مختلف مردم ایران بویژه جوانان دانشگاهی و فرهیخته دراز می کنیم.

با این توصیفات هدف از راه اندازی اندیشکده هیئت حماسه مشخص شد و «گام اول » و « گام دوم» انقلاب اسلامی هم به علت جهت دهی به موضوعات مورد بحث و تفحص در اندیشکده هیئت راه اندازی شده اند.

خوشحالیم که اولین و دومین موضوعی اندیشه ایمان در گام دوم انقلاب به ترتیب به «شهادت حاج قاسم» و « انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال 1398» بر می گردد.