menusearch
heyatehemaseyehosseini.ir

گزارشی از موکب هیئت حماسه در اربعین جاماندگان تهران- مهر 1398

جستجو
۱۳۹۸/۸/۳ جمعه
(0)
(0)
گزارشی از موکب هیئت حماسه در اربعین جاماندگان تهران- مهر 1398
گزارشی از موکب هیئت حماسه در اربعین جاماندگان تهران- مهر 1398

درپی برنامه ریزی های صورت گرفته و متعاقب اخذ مجوز از ستاد برگزاری راهپیمایی جاماندگان تهران؛ هیئت حماسه حسینی در روز جمعه مورخه 26 مهر ماه سال 1398 اقدام به برپایی موکب برای خدمت رسانی در روز اربعین نمود. گزارشی از اهم فعالیت های این دو روز را برایتان بازگو می کنیم.

 

اخذ مجوز و محل برپایی موکب هیئت حماسه:

 

با پایان گرفتن ماه محرم و آغاز صفر ؛ سازمان های مختلف در شهر تهران امسال نیز همچون سالهای گذشته آماده تهیه و تدارک برگزاریهرچه باشکوه تر راهپیمایی جاماندگان تهران می شدند. خادمان حسینی در هیئت حماسه حسینی نیز همچون سال قبل که اقدام به اخذ مجوز در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی تهران نموده بودند و زودتر از موعد مقرر به اداره اماکن شهرری واقع در میدان حضرت عبدالظیم مراجعه کردند تا مجوز برپایی ایستگاه صلواتی را بگیرند.

موکب امسال هیئت حماسه حسینی علاوه بر تجربه سال اول حضور؛ داستان جالبی برای برپایی و خدمت رسانی به زوار شاه عبدالعظیم دارد که در فرصت مقتضی برایتان (اینجا) خواهیم گفت.

موکب هیئت حماسه امسال با لطف و عنایت باریتعالی و همت خادمان امام حسین علیه السلام حدود یکصدمتر پایین تر از بی بی زبیده (حدود سیصد متر) پایین تر از محل سال گذشته برپا شد.

 

کیفیت پذیرایی از عزاداران حسینی و اقلام توزیع شده:

هیئت حماسه امسال نیز با توزیع دو نوع نذری «خوردنی و نوشیدنی » و « فرهنگی» در خدمت عزاداران بود.

توزیع حلیم، شربت، ویفر مخصوص کودکان و کیک یزدی از نذری های صرف شدنی و توزیع بادکنک با شعار «لبیک یا حسین» و کتاب های مناسبتی برای کودکان و کتب زندگی نامه شهدا برای جوانان و بزرگسالان از اقلام فرهنگی توزیع شده در این مراسم بود.

البته متاسفانه به دلیل کمبود کتب خریداری شده نسبت به سال گذشته؛ کتب در بین خادمان امسال و سال گذشته هیئت توزیع شد.

 

امیدواریم سال آینده توفیق خدمت رسانی بیشتر در راستای اعتلای فرهنگ سیدالشهدا نصیب ما و همه خدام بشود.

هیئت حماسه حسینی در روز اربعین حسینی سال 1398 اقدام به توزیع حلیم در مراسم راهپیمایی جاماندگان تهران نمود. بانی این نذر جناب آقای مهدی اعظم باغبان بودند. حلیمی که هر ساله توسط پدر ایشان طبخ و در روز اربعین توزیع می شد. امسال در فقدان ایشان به همت خانواده باغبان تهیه و در خیمه امام حسین در مراسم راهپیمایی جاماندگان تهران توزیع شد.
توزیع حلیم در مراسم راهپیمایی جاماندگان از سوی هیئت حماسه
 هیئت حماسه امسال در بسته فرهنگی اربعین برای اولین بار اقدام به توزیع بادکنک مندرج به شعار لبیک یا حسین (ع) نمود تا پیام حسینی از مراسم راهپیمایی به تمامی روزها و شادی های ما نیز رسوخ کند.
توزیع بادکنک منقش به پیام لبیک یا حسین
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر